Ett modernt och professionellt tryckeri är så mycket mer än tidigare. Numer handlar det om en helhetslösning, allt för att just du ska synas. Glöm allt det gamla tänket kring tryckeri, oavsett vilket som är ditt behov så guidar vi dig rätt här.

Grafisk formgivning

För att synas på den allt hårdare marknaden behöver du ofta något som sticker ut. En grafisk design av ditt varumärke som verkligen syns eller en enkel trycksak inför en fest. Innan själva tryckprocessen tas vid är det en klok idé att snarast ta kontakt med ett tryckeri. Nu för tiden brukar grafisk formgivning vara den bästa investering du kan göra.

Varumärke?

Vad är egentligen ett varumärke eller produkt utan ett grafiskt uttryck och en snygg design? Det är oftast den grafiska designen som fångar mottagarens intresse och som således är ingången till produkten. Den grafiska formgivningen bör därför vara väl genomtänkt och ha ett starkt budskap som skapar igenkänning hos kunder/mottagare. Om du redan har en tydlig grafisk profil kan det gälla att de riktlinjer följs när nya trycksaker produceras. Om du saknar grafisk profil så anlita en grafisk designer för rätt färg, form och typsnitt. Det gäller att göra produktens paketering intressant. Marknadsföring är mer än bara ett ”tryck på papper”. Nu för tiden behövs det fler delar för att ge ett starkt intryck, och det är där profilering kommer in i bilden. Det kan handla om tryck profilkläder såsom kepsar, tröjor, mössor men även pennor, godis eller precis på vad du vill! Låt kreativiteten flöda! Varför inte tänka profilering av alla anställda på samma företag? Med hjälp av rätt profilering kan du enkelt marknadsföra ditt företag, skapa en starkare gemenskap på kontoret och hitta utmärkta företagspresenter till dina anställda.

Trycksaker

Trycksaker är steget till att ta din layout och grafiska formgivning till ett fysiskt format. Det kan vara broschyrer, foldrar, affischer, flyers, visitkort eller andra trycksaker. Formatet på dina produkt styrs utifrån innehållet du vill ha med samt vilket intryck du vill skapa. Kanske en traditionell broschyr med fyrkantsrygg passar när du vill marknadsföra ditt nya företag? Eller en enklare flyers med 2-fals är bättre när du vill ha något lätt, men ändå med något extra? När det gäller val av tryckpapper så finns en mängd olika strukturer och gramtjocklekar att välja emellan. Ett ypperligt marknadsföringsmaterial är dekaler och skyltar. När du vill synas både stort och smått och du vill marknadsföra dig själv eller din produkt handlar det om marknadsföring i dess enklaste form. Genom att fästa dekaler på dina bilar, skyltfönster, butiksfasader eller varför inte även golvet, så syns du och marknadsför dig själv.

Helhetslösning

Eftersom en grafisk profil är ditt varumärke som är lite av ditt företags DNA är det viktigt att den grafiska profilen vårdas. Du bör helt enkelt skapa en guide med riktlinjer för fontstorlek, färgkoder, bildkriterier och annat som är viktigt att veta för att se till att ditt företag eller förening håller en tydlig linje i all er marknadsföring.